Gure ustez, gure lanean irakasleak duen papera guztiz garrantzitsua da egunero esaten , egiten eta erakutsi zein irakasten ditugun gauzak eragin handia dute ikasleengan beraz, guk ditugun eta azken batean gizartean ume batzuengan dugun aurreiritzia alde batera utzi beharko genuke," efektu pigmaleon" hori, saiesteko eta ikasleek askatasunez pentsatu eta jardun ahal izateko. Bestalde, Hezkuntzaren ibilbidea oso luzea da eta gerta liteke urte batzuk nota txarrak ateratzea inguruan dituen arazoak direla eta, eta gero bere jarrera guztiz aldatzea, ikasle bikaina izatea. Horretaz aparte, argi izan behar dugu irakasle baten lana ez dela soilik kontzeptu akademikoak trasmititzea edo irakastea baizik eta etorkizuneko izaera eta gizartean ondo konponduko den gizakia formatzea eta bera egin nahi duen bidea jarraitzen gidatzea. Guzti hau kontuan harturik honi buruzko bideo oso interesgarri eta irakasle zein hezitzaile guztiak ikusi dezatela gomendatzen dizuegu.Besterik gabe hortxe duzue bideoa.
LOMCE ONARTU EGIN DA
Gaur, azaroaren
28an, Espainiako Hezkuntzaren Kalitatea Hobetzeko Lege Organikoa – LOMCE-
onartu egin da.
Dakigunez Hezkuntza
erreforma honek aldaketa handia suposatzen du.
Besteak beste,
Espainiako Hezkuntza Ministerioak autonomia erkidegoetarako irakasgai komunen
portzentaje handiagoa finkatu du; euskara eta Espainiako beste hizkuntza koofizialak
gutxietsi ditu, aurreko egoeraren aldean; lehen hezkuntza eta bigarren hezkuntzaren ondoren ebaluazio orokorrak ezarri ditu; hezkuntza
ibilbide bereziak abiarazi ditu bigarren hezkuntzatik hasita; eta sexuaren
araberako bereizketa egiten duten ikastetxe pribatuei laguntza publikoak
ziurtatu dizkie.
Nahiz eta gizarte
mailan ikusi ahal dugun moduan, proiektuak protesta ugari sorrarazi ditu, baina
ez da lortu erreforma hau ez onartzea.
Hala ere Euskal
Herrian eta Katalunian negoziazioak egingo dira erreforma aurrera jarraitu ez dezan.
Hemendik jarraituko dugu borrokatzen aurrera ez jarraitzeko.
HEZKUNTZA PUBLIKOAREN IRAKASLEEI, ESKERRIK ASKO
Bideo honekin, ikus dezakegu, irakasleok gizartean dugun garrantzia. Irakasleekiko erantzukizun izugarria dugu, eta gainera, konpromiso bat hartu behar dugu. Horrez gain, eragin handia dugu; izan ere, euren egunerokotasunerako estrategiak ematen ari gara, arazoei nola aurre egin erakutsi, etab. Laburbilduz, umeei bizitzan bizitzen irakasten ari diegu.
Azkenik, guztiok dakigunez, LOMCE-a dela eta, horren kontrako greba asko daude, horren kontra borrokatzen ari gara, hezkuntza publiko baten alde. Beraz, irakasle bezala egiten ari diren aldaketen ondorioak, zuzen pairatuko ditugu. Hori dela eta, eskola publikoaren alde egin dezagun!
"EDUCAR EXIGE MOJARSE Y UN COMPROMISO FIRME"
AZAROAK 21: IKASLE GREBA
AZAROAK 21: BORROKA EGUNA. HEZKUNTZA PUBLIKOA, GEUREA DA! EZ DIGUTE INDARREZ KENDUKO!
Pasa den hilabetean Kongresuak LOMCE onartu eta
gero, datorren azaroak 20, asteazkenean, Senatuak bere onespena emango
dio. Hala ere, abenduan, Kongresuak azkenengo baiespena eman beharko dio
berriro ere. Partidu Popularrak Parlamentuan duen gehiengoa dela medio,
LOMCE aurrera aterako dela dirudi. Horren ondorioz, datorren kurtsoan
eraginak jasaten hasiko ginateke.
LOMCE Partidu Popularrak egindako legea den
heinean, legearen edukietan beraien interesak islatzen dira. Nahiz eta
erlijioaren gainbehera ematen ari den, batik bat gazteon artean, PP eta
Elizaren arteko harremana dela kausa, lege honek Erlijio irakasgaia
indartzeko helburua du. Gainera, Erlijioa pisua hartzen duen neurrian,
beste irakasgai batzuk galtzen dute. Gure Estatuko hizkuntz koofizialek,
artearekin harremanak dituzten irakasgaiek eta pentsamendu kritikoa
bultzatzen duten irakasgaiek bigarren maila batetan gelditzen dira edo
desagertzen dira.
Halaber, lege honek diru publikoaren
erabilpenean eragina du ere. Adibidez, eskola segregazionistek
diru-laguntza publikoak jasoko dituzte, nahiz eta umeen arteko
elkarbizitzaren eta kohesioaren aurka egiten duten. Neurri
segregazionista hauek, “Hiritartasunerako Hezkuntza” irakasgaiaren
ezabapenarekin, berdintasunean hazteko aukera ezabatzen du. Hau da,
LOMCEk berdintasunean eta, batik bat, genero berdintasunean eragin
negatiboak izango ditu, txikitatik berdintasunean ikasten debekatzen
digutelako. Gainera, lege honen bitartez, lehiakortasunaren arauekin
hezten gaitu. Ikasleak adimenen arabera sailkatuak izango dira. Hori
bai, egoera sozioekonomikoak emaitza akademikoetan izan dezaken eragina
ez da ezta aipatzen ere. Ezin dezakezu adimenaren sailkapen orokor bat
egin, adimen ezberdinak existitzen baitira eta ikasle bakoitzak
kapazitate batzuk dituela argi eta garbi dago.
Neurri guzti hauek PPk ordezkatzen dituen
interesen presioa dela medio ematen ari dira. Alde batetik, Eliza, galdu
duen presentzia berreskuratzeko nahiarekin daukagu; beste aldetik,
botere ekonomikoak, hezkuntzaren kontrolarekin egiteko nahiarekin
dabilela; eta amaitzeko, Troika osatzen duten FMI, BCE eta bestelako
gangsterrak.
Gazte Komunistak – Juventudes Comunistas ez
dugu PP-ren jarrera onartzen. Oposizio guztia (UPyD ezik) legearen aurka
azaldu arren, guraso, ikasleri eta hezkuntza komunitateko langileak
kalera atera garen arren, PP-k bere lege inposatzailearekin jarraitzen
du. Hezkuntza publiko eta doakoaren alde gaude, zeinek gizartea
aztertzeko eta gizartean parte hartzeko bitartekoak ematen dituen.
Hezkuntza laiko eta feminista baten alde gaude.
Honen baitan, gazteriari ikasle sindikatuek
deitu duten Azaroak 21eko borroka egunean parte hartzeko deia luzatzen
diogu, LOMCE gelditzeko eta gure eskubideak aldarrikatzeko. Hezkuntza
Publikoa gurea da eta bere etorkizuna gure eskuetan dago.
HEZKUNTZA EZ DAGO SALGAI! DEFENDA DEZAGUN!
LOMCE-REN KONTRAKO MUGIMENDUAK
Ikasle
Sindikatuak urriaren 22, 23 eta 24rako deitutako greba orokorrak sinpatia eta
babes handia lortu du Euskal Herrian. Bizkaian, hamarka instituto eta hainbat
fakultatetan mobilizazioaren alde bozkatu da, eta antzekoa izan da Araban, non
borroka zabaltzen ari den zentro kontzertatuetako ikasleetara; Gipuzkoan,
Orereta, Zumarraga, Eibar, etab bezalako zentroak gehitu dira grebara eta
mobilizazioak deitu dira Ibaetako Kanpusean, eta Nafarroan berriz beste hamarka
zentrotan deitu da.
Euskal
Herriko ikasleen, irakasleen eta gurasoen zati garrantzitsu baten sinpatia eta
babesa nabarmenak direnean, irakasleen sindikatuak, ELA, LAB, CCOO, STEE-EILAS
eta UGT, eta EHIGE guraso elkartea, borrokaren buruan jarri beharko lirateke
hezkuntza komunitate osoaren Greba Orokorra deituz LOMCEaren aurka, lege
frankista eta espainolista honi aurre egiteko.
24ko
Hezkuntza Komunitate osoko greba orokorra ez da elkartasunezko greba bat,
LOMCEaren aurkako greba da, PNVk hezkuntzan aplikatu nahi dituen murrizketen
aurkako greba da. Euskararen aldeko mobilizazioa eta PNVk egin nahi duen Euskal
Hezkuntza Legearen aurkakoa da (lege hau pribatuari diru gehiago emateko eta
hezkuntza publikoa pribatizatzeko da). Horregatik, Ikasle Sindikatutik dei
egiten diegu irakasleen erakundeei, gurasoei eta Ikasle Abertzaleaki
mobilizaziora aktiboki gehitzeko.
Hemen
uzten ditugu egun honetan ateratako argazki batzuk.
LEIOAKO IKASLEAK LOMCE-REN KONTRA
Hemen utziko dugu Leioako Magisteritza Eskolako ikasleen
erantzuna LOMCEren onerpenaren berria jaso zutenean.
Ikus daiteke onarpen hau ez zela izan ikasleen gustukoa eta
berehala mugimenduan jarri zirela. Magisteritza Eskolan egindako marrazkien
bidez argi geratzen da ikasten ari garen ikasleak ez gaudela prest horrelako
hezkuntza sistema izateko, eta saiatuko garela hau aldatzen.
LOMCE-a TONUCCI-ren ARABERA
No hay comentarios:
Publicar un comentario